Werkrooster

Voor een facilitair bedrijf diende er een werkrooster opgesteld te worden met een vaste begin- en eindtijd. De medewerkers waren veelal als parttimer werkzaam. Bijkomstigheid was dat één medewerker ontslag nam en dat er in het kader van kostenreductie en veranderende organisatie geen nieuwe medewerkers toegevoegd mochten worden.

Probleemstelling: Dit betekende dat het werk met minder mensen gedaan diende te worden en dat er geschoven moest worden in het takenpakket.

Uitwerking: Samen met de afdeling heb ik een rooster opgezet en in zijn uiteindelijke versie verdedigd. Hierbij zijn met name zorgpunten onderbouwd en weggenomen. Uiteindelijk is het aangenomen door alle betrokken medewerkers.

Resultaat: een eendrachtig JA, we gaan ervoor.

Theoretische achtergrond

Relatiemanagers investeren veel tijd in het opbouwen van harmonieuze arbeidsverhoudingen. Conflicten afhandelen gaat ze makkelijk af. Daarbij lopen ze niet weg voor hun emoties en tonen deze openlijk. Door gebruik te maken van hun relatievaardigheden tijdens interpersoonlijke problemen, weten ze loyaliteit op te bouwen met hun werknemers.

Zij brengen goed en slecht nieuws met evenveel gemak, geloven in open communicatie en complimenteren personeel voor het leveren van goed werk. Daarnaast zijn relatiemanagers toegankelijk voor hun werknemers en nemen de tijd voor hen. Ze zijn actief betrokken bij klanten & leveranciers en geven prioriteit aan klanttevredenheid.

Volgend bedrijfsverhaal 1 (5) Contact